BLOGGERIANS

Monday, February 21, 2011

cara saya buat bubur oat pedas :)

Ini atas permintaan seorang sahabat blogger :)

*****************

Mula2 kena ada bawang merah, putih & cili api ler. Kasi tumbuk dulu.



sotong sikit sebagai penambah perisa



Bayam sikit. Aku suke letak banyak2 biar kasi kuat cam popeye. hik hik



Tumiskan bahan2 yang ditumbuk tadi. Minyak sikit je eh. Xmo banyak2.. kata nak diet.. hehe



Masuk kan quacker oat. Aku pilih kaler biru sebab untuk masak. Kalau nak buat air je pilihla kaler merah yer. Kalau guna kaler merah untuk buat bubur oat, takut hancur sangat.



Begini la rupanya bila dah siap. Boleh je kalau nak letak perencah tomyam.



Kalau nak guna sayur sawi & udang pun sodap jugak :)))


Kadang2 wa guna ikan kembung letak dalam bubur ni.


Tak tahu la korang selera ke tak tengok. Kalau ikut tekak aku, dah jadi fav aku dah bubur oat ni, janji pedas! :D

8 comments:

wahida said...

tgh plan nak beli oat sbb doc ckp kolesterol jahat saya tinggi...

boleh try resepi u ni...

Nadt said...

saye pun dalam proses menurunkan kadar kolestrol. hampir setiap hari melantak oat. ble cuba resepi liyana ni plak. sebelum ni saya penah makan bubur oat+bayam+kiub pati ayam+tabur2 ikan bilis goreng.sgt sedap macam bubur mcD. nanti kita share ek.

lea said...

sedapt ker?
bubur oat...xpernah dgr n try pun

idasm said...

mcm sedap. boleh try ni. thanks.

MIZZ SUE said...

yuhuuuu...nak cube..tenkiu yana

Edy Zaidi said...

xsuka oat..hehe

YanaMIB said...

terbaekk..eh ai pn suka men tumbuk² klu msk instead of guna blender..lg terasa kn rencah dia =)

Cahyahana said...

kena cuba resepi ni,cam sedap jer....n mudah...!!_!!follow u,if sudi follow me to@_@

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...