BLOGGERIANS

Wednesday, March 2, 2011

Cite hantu rumah sewa tunang aku

Sana sini orang dok cerita pasal hantu rumah sewa kat seksyen 2 shah alam. Hmm... tengok gambar pun takut kan. Kenapa tak dimusnahkan je ek rumah tu? Sebab dah melibatkan nyawa orang pulak.... bukan ke bahaya camtu?

Bila aku cite pasal rumah sewa kat seksyen 2 shah alam tu kat tunang, beliau pun nyampuk – org ada gak.

Tunang aku amik diploma kat JB dulu. So menyewa kat sana la. Aku tak ingat nama tempat tu apa.

Situasinya masa tu dia & hosmet sibuk buat projek design sampai lewat malam... dalam pukul 12 dorang pun keluar la makan2. Belakang rumah sewa dorang ni adalah rumah tuan rumah. Masa tu dah dekat seminggu dorang perasan makcik tuan rumah sewa takde kat rumah... makcik tu tinggal berdua dengan anak bujang dia. Golongan berada jugak la. Anak2 lain dah besar.. duduk KL.

Balik pada cerita dorang keluar makan tadi. Lepas makan, dorang pun duduk la lepak luar rumah, borak2 kosong, pastu tengah borak.... makcik tuan rumah sewa tegur “hai, tak tido lagi ke orang bujang?”

Dorang pun jawab “belum lagi, ada keje sikit..”

Makcik tu mintak tolong dorang mesinkan rumput kat rumah tu siang esok nya. Dorang pun ok jela. Pastu makcik tu mintak diri masuk dalam rumah balik.

Besoknya, siang tu, salah seorang dari dorang pegi la rumah tuan rumah nak mintak mesin rumput. Pastu dia bagitau, tuan rumah mana ada kat rumah. Lagipun dah seminggu takde kat rumah, tetiba terpacul malam tadi. Masa tu dorang tak syak apa2 lagi... sampai la satu hari... lusanya....

Petang... baru balik kelas. Nampak makcik tuan rumah sewa baru balik dengan anak dia.. tengah punggah beg masuk dalam rumah. Dorang pun tegur, bagi salam & tanya la pasal mesin rumput tu. Makcik tu pun cakap ‘rajinnya korang.. makcik tak suruh buat pun korang buat... makcik baru balik ni, seminggu dok KL rumah anak makcik..‘

Masing2 diam je. Balik je rumah masing2 bukak cite. Kira cam flashback la kejadian malam tu. Baru perasan, malam tu, makcik tuan rumah sewa tu pakai kebaya lama.. siap sanggul lagi.. sedangkan makcik tu orang biasa je, tak pernah la buang tebiat pakai begitu. Umur dah 60an kan. Tapi masa tu dorang langsung tak fikir apa pun. Lagi satu, ada salah seorang dari dorang nama Adif, perasan, yang masa makcik tu mintak diri... dia tak ikut arah depan rumah... tapi arah belakang rumah.. belakang rumah tu semak samun je. Errmmmm....

Sejak lepas kejadian tu, macam2 kena kacau, tapi buat tak kisah je.

Dorang buat keputusan tak nak bagitau makcik tu. Cuma dorang mesin jugak la rumput sekeliling rumah tu. Sebab memang rumput tu dah tinggi. Hihi.

@ dalam fikiran aku sekarang.. rasa macam makcik tu ada bela something kot.. hehehehe.. Opppsss!

@ tunang kata, kalau makcik tu tak jadi hantu pun, dorang takut jugak sebab sume pakat cabut lari bila tuan rumah mintak sewa rumah. Hehehe siot je.

7 comments:

MIZZ SUE said...

huhu..seram gak klu cam tu kan..xpernah lg kn cam tu..part last tak leh bla betul..huhu..lari dr byr duit sewa..huhu

lea said...

hantu kak limah sesat kat situ ker???haha

Finaz Jaafar said...

hantu kak limah balik rumah ! hahahah..
agak seram benarnye ble tau org yg bukan org sbnr brckp ngn kte

liyana said...

sue,
hehe nak ngelat byr sewa bdn muke kena tegur kat hantu.. :D


lea,
hehehe lebih kurang la.. x sure lak nama makcik tuan rumah tu sape. kemungkinan kak limah jgk kot. wakaka


Finaz Jaafar,
hehe tau xpe..meremang kot bulu tengkuk. :D

YanaMIB said...

br bc td kisah rmh seksyan 2 s. alam tu..atok yana duk sane xde lak dia kata ada hantu ke ape kt kwsn tu..huhu~ nnt jmpe dia nk ty la psl rmh antu tu =)

ieda said...

adoiii .. seramm lak akak baca nie .. haa tul2 antu kak limah jaga umah ekekekke ..
apa2 punnn suh tunang jaga2 x leh lemah semangat takut terkena ..

Edy Zaidi said...

hoho..skrg kuar dah mcm cite2 hantu..best2..suka cite hantu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...