BLOGGERIANS

Monday, February 21, 2011

cara saya buat bubur oat pedas :)

Ini atas permintaan seorang sahabat blogger :)

*****************

Mula2 kena ada bawang merah, putih & cili api ler. Kasi tumbuk dulu.



sotong sikit sebagai penambah perisa



Bayam sikit. Aku suke letak banyak2 biar kasi kuat cam popeye. hik hik



Tumiskan bahan2 yang ditumbuk tadi. Minyak sikit je eh. Xmo banyak2.. kata nak diet.. hehe



Masuk kan quacker oat. Aku pilih kaler biru sebab untuk masak. Kalau nak buat air je pilihla kaler merah yer. Kalau guna kaler merah untuk buat bubur oat, takut hancur sangat.



Begini la rupanya bila dah siap. Boleh je kalau nak letak perencah tomyam.



Kalau nak guna sayur sawi & udang pun sodap jugak :)))


Kadang2 wa guna ikan kembung letak dalam bubur ni.


Tak tahu la korang selera ke tak tengok. Kalau ikut tekak aku, dah jadi fav aku dah bubur oat ni, janji pedas! :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...