BLOGGERIANS

Friday, October 11, 2013

Amukan ulat bulu

Nak taip pun terasa miang2 nih.


Dah hampir 2 minggu kot... ulat bulu masih bermaharajalela kat rumah. Adoyai. Tak tahu la nak buat macam mana. Ada orang cakap letak belerang la.. sembur bygon la... tapi ulat bulu still ada. Sekarang ni segala lubang2 kami dah tutup. Pintu belakang sumbat dengan kain buruk. Bila angkat kain buruk..mak aii banyak pulak ulat bulu bergantungan di situ. Meremang bulu roma oii.

Penat oi hari2 vacuum n mop lantai. 

Aku ada google... orang cakap blend cili api then tabur so nanti ulat bulu pun lari. Belum try lagi buat ni. Sesiapa ada cadangan tak? Aku nak bawak faiq berkebun kat tanah pun tak berani dek serangan ulat bulu nih. Miang weyy






8 comments:

  1. dpt bayangkn gatalnya kena ulat bulu mcm mana.
    dulu pernah kena masa kt kg. gatal toksah ckp :(

    ReplyDelete
  2. @hasina
    tau xpe...area kwsn taman akk tu..ulat bulu.. taman bawah tu pulak ulat gonggok. adoyaiii

    ReplyDelete
  3. err xpnh lg ada pengalaman dgn ulat bulu..huhu

    ReplyDelete
  4. euwww geli la yana ulat bulu ni...euwwwwwwwwwwwww

    ReplyDelete
  5. eiiii..nadt yg baca ni pun rasa meremang2 miangnyeeee

    ReplyDelete
  6. bace entry nie je dah meremang bulu roma teringatkan ulut bulu..huhu..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...