BLOGGERIANS

Tuesday, August 19, 2014

Pelita

Seseorang pernah cakap "rumah orang yang tak ada pelita mesti orang tu tak sporting kan?"

Tidaklah ditujukan kepada aku. Tapi heyyy aku terasa ok. Rumah mak abah kat kampung tak ada pun pasang pelita masa hari raya. Sebab dulu abah pernah cakap dia tak suka sebab macam india pulak. So tak kan aku nak pecah tradisi semata mata nak menyenangkan mata kamu wahai si selamber je bercakap tanpa fikir perasaan orang lain.



Aku = suka pelita. Nampak meriah 


3 comments:

Aty_Fared said...

ha ah kan.. ayah kite pon pernah cakap bende yang sama..mcam tradisi india.. tapi kan.. sebab anak2 suka.. jadi.. derang pasrah jer pasang gak depan umah.. hahaha.. nak meriah konon nya...

Julia Johari said...

PElita ni salah satu rangsangan kepada kegembiraan hari raya...tanpanya rasa kelam dan tiada suasana..seronok kan pasang pelita

ieda immi said...

akk suke pelita juga
rasanya raya x meriah tanpa pelita kan ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...