BLOGGERIANS

Saturday, August 2, 2014

Sehari sebelum raya

Sementara tengah free ni... kat kampung ada wifi boleh laaa nak update entri bahaha. Raya kali ni biasa2 je... dah tua2 ni jadi biasa jela khenn hihi.


Share gambar jela. Macam biasa sehari sebelum raya tu memang lepas Subuh tak tido dah sebab mak dah ajak prepare nak buat lemang, ketupat, kuah kacang, rendang daging n gulai ayam. Banyak keje nye.. pembantu tak ramai.. so mak iz moody sebab kepenatan ☺ shian mak... sori akak dah kawen ni tanggungjawab lebih ke suami n anak... tau kadang mak terasa hati tapi apa boleh buat sob sob.


sibuk nak tolong gak hihi lencun lantai asyik celup tangan dalam baldi tu haa heee



macam2 jenis ketupat ada... hee... ketupat tudung saji, ketupat satay dll


utk perah santan...  tapi santan lemang kitorang hantar kedai je... tak larat nak perah hoi




dah siap lemang.... 7 batang dah pos ke rumah uwan huhu





untuk rendang daging and gulai ayam



ada budak tak pose hihi



1 comment:

~ NANA ~ said...

1st time i tgk tempat perah santan tu...hehe

btw selamat hr raya maaf zahir batin :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...