BLOGGERIANS

Monday, September 22, 2014

Terbang Tinggi

Semalam otw balik dari kampung... langit mendung je. Yelah petang kan.. seronok pulak rasa. Burung terbang bebas. Cakap ke Faiq "tengok burung dik, banyak kan...burung nak balik rumah dia. dah petang nak tido " Faiq angguk je macam faham. Pastu buat ayat penyata. Dok ulang balik apa aku cakap. "Wong bang? mah iye?"  Alih alih tunjuk kapal terbang. "Buu buu bang bang". Sayup je nampak kapal terbang dari jauh. Tajam betul mata kau nak. 








Tengok burung terbang macam tenang je .... terus cakap kat husband. Spontan. "Kecik - kecik dulu saya pernah berangan nak jadi burung. Kalau ada masalah nak terbang tinggi - tinggi.. jauh - jauh". 

Husband diam je. Mesti tak faham. Takpela asalkan awak dengar haha.

Otak kanak - kanak time tu cakap. Kalau mati pun. Masuk syurga. Tak payah fikir apa dah :) :)



2 comments:

Allene said...

hafidh pula dia kan sebut bird... bird.... sambil bunyi mendayu2..
aku pun pelik je dengar.. bila sebut binatang lain, bunyi pun sume sama je intonasi dia... budak2.. cepat belajar.

entry terkini...Hari malaysia di Gabai

Diana Rashid said...

kan?/masa kecik2 dulu selalu pikir gitu..jadi burung best..boleh terbang..:P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...