BLOGGERIANS

Tuesday, September 9, 2014

Weekend yang meletihkan day 2 haha

Day 2 maksudnya hari Ahad haha.

Tetiba je pak mertua ajak ke PD. Iye memang dekat sangat dengan rumah weols. So ke PD lah kita. Menghabiskan masa yang ado.

Antara barang yang kitorang wajib bawak kalau nak ke PD:
✔ tikar plastik
✔ air paip 3 - 4 botol besar bergantung berapa ramai nak follow. Payah kalau nak p cari air paip. So better bawak air sendiri
✔ mainan istana faiq haha. Ini termasuk penyodok... lori pasir etc2
✔ tuala bersih
✔ plastik sampah 2 helai
✔ plastik nak letak baju basah
✔ baju, seluar n pampers faiq
✔ makanan ringan n air.  Memang akan kelaparan bila dah sudah mandi
Selalunya memang aku tak mandi pun. Malas nak tukar baju nanti lah hee. husband je bawak Faiq mandi. Sampai surrender budak tu...



Mula mula kitorang ke Blue Lagoon. Tapi macam tak best je... sebab air jauh sangat... petang sikit kot baru air naik... so naik kereta balik cari port lain lah. Kitorang ke pantai apa tah nama dia tapi satu laluan dengan Puteri Beach Resort. Haaa aku rasa sini paling best sebab orang tak ramai sangat. Ada buaian. Ada pokok besar. Hehe





Faiq geli geli je pijak pasir bahaha





Kitorang bawah sikit je dari kedai ni hee. Order laksa makan bawah pokok. Macam heaven pulak lalala. Kat kedai ni ada jual burger... buah... rojak buah pun ada. 






Sedap laksa dia RM4.50





Sambil tunggu Faiq mandi... aku makan kuaci sambil naik buai... wahaha best giler buai lelaju. Sebab orang tak ramai time ni :)







Faiq dah sudah mandi... sambung main pasir pulak.  Heh.


ingatkan boleh balik dah. . Sekali mertua ajak g karnival MARDI 2014 kat Dataran Kemang tuh. Faiq dah terlelap.  Terpaksa dukung. Aku bawak tido bawah khemah. Dalam setengah jam jugak tido dak tu... pastu terjaga nasib tak meragam. 


So itu jela aktiviti weekend aku. Full. Penat. Enjoy je hee.


2 comments:

Hana Soffelia said...

Kids love beach so much kan. tgk faiq enjoy je main pasir.

Laksa tu nampak sedap gila...terliuq

Aty_Fared said...

samaaaa...saya pon malas nak mandi sebab malas nak tukar2 baju..bukan musim dah ni.. bagi lah kat anak..heheh..tapi..anak saya takut laut... hurrmm..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...