BLOGGERIANS

Tuesday, October 14, 2014

Yang Serasi dengan Jiwa

Teringat dulu masa awal - awal masuk kerja. Ada someone tanya

"Liyana, kenapa you jadi secretary ek? Muka you sesuai sangat kalau jadi CIKGU TADIKA. 


Aku pun blur. Bahaha. Dah kenapa cikgu tadika? Tak layak ke aku jadi secretary babe?


Dah 5 tahun lebih aku jadi secretary pada seorang Lady Boss. At first memang sendu. Serba serbi tak kena. Aku pernah menangis sorang sorang sebab rasa tension sangat dengan boss. Tapi aku suka environment kat sini. Aku just tak mau jadi secretary haha. Apply dulu pun sebab abah yang suruh. Mana tau 1st attempt ni berjaya. Rezeki kot.


Dah hampir 6 tahun ni rasa bosan pulak. Rasa macam nak cuba benda baru. Masih mencari benda yang serasi dengan JIWA. Heheh. Shaklee aku dah try. Aku penat kena kejar monthly target. Boleh semput mak. Now aku nak cuba menjahit pulak wakakaka. Minggu ni asyik terfikir nak beli MESIN JAHIT. Boleh? Ahahah.


Mana tahu boleh jadi sumber pendapatan? Kakaka. Aku tengah berangan siapa aku 4 tahun akan datang? Sampai bila aku nak berulang KL - Seremban? Sementara anak sorang ni boleh la lagi. Nanti anak dah berderet camne?

Babai.

4 comments:

Diana Rashid said...

beli la mesin jahit..tak rugi..mana tau 4 tahun akan datang dah ada butik sendiri..:)

CikNaa said...

muka yana tu kot.. muka keibu-ibuan gitu..sejuk hati memandang :)

.hasina. said...

cm sy lak memula kerja sini pun boleh dikatakn hari2 nangis. bukn apa.. sbb tak pandai bergaul ngn kwn2.
kwn2 sume ok tp sy yg byk diam sbb tak reti nk bercampur. amek masa lama jgk lepas tu baru ok sampailah skng. huhu

shaklee time sale byk ok tp kalau kurang tu mmg semput ye dak nk kejar? hihi.. patutla akk byk diam kt grup :)

akk pandai jahit okla.. sy dulu mmg amek kursus menjahit after spm. kalu bj kurung, mini kurung tu boleh la.
nk belajar buat bj melayu je tak sempat sbb dah masuk keje masa tu. hehe tp menjahit mmg boleh buat duit kak. tgk je la kt bandar ni baju selai mmg tak kurang dr 100. chayokk2.. sy support.

sy mmg hari2 terpikir sampai bila nk ulang alik kajang-s.alam sbb jauh & jem kn. kuar awl pg blk lewat mlm. tp nk dpt keje best mcm ni dgn benefit yg ok kt mana lg.
kang dpt keje lain blum tentu best mcm ni. kalau tak best sia2 je. sobb :(
kena tahan duit minyak & tol je la. ari2 paw husband. ahaha..

the best nk cari duit tambahn buat bisness je kn. tak kisah la bisness apa.. menjahit ke jual cupcakes ke.. hehe g' luck!

(komen panjang2 ni da boleh buat entry baru plak kt blog :D)

safurara said...

hoih! kalau ko menjahit, meh aku nk hantar baju! hahahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...