BLOGGERIANS

Tuesday, November 25, 2014

River Cruise Melaka

Hi. 


Sabtu lepas PIL nak belanja family makan. So makan ikan bakar la kita ...... ke Umbai. Tak dapat menghayati sangat ikan bakar ni sebab awal- awal lagi Faiq dah mengamuk nak beli semua mainan kat situ. Dah la mahal berganda - ganda pastu benda yang sama je dia nak beli. Nak beli je takpe jugak.. ni menyalar - nyalar kat lantai. Memang bikin malu mak bapak khenn... hilang kawalan ibu and baba marah Faiq. Tak pernah tengok husband naik angin begitu. Kecut perut mak hihi. 


Lepas makan FIL ajak naik river cruise. Ada show poco- poco kat laluan masuk river cruise. Hihi.



Aku ingatkan tambangnya mahal ... rupanya RM10 je per pax.... so boleh la nak naik lagi sekali nanti. 2 kali pusing.... sekali pusing ni perlahan je... kali kedua laju sikit.... cantik kiri kanan pemandangan.... rumah - rumah kampung cantikkk.... ingatkan sekadar pameran... tapi memang bertunggu rumah - rumah tu... huhu




Muka ibu kena blur la yer. tak semenggah muka den. bahaha. Faiq is excited. Nasib dia tak buat hal masa naik river cruise nih huhu





sibuk babai bila bertembung dengan river cruise yang lain hihi






















Aku seriau betul tengok air macam tenang begini. Aku bayangkan ada ikan jerung dalam tu. Hahaha. Macam mana kalau kapal ni terbalik? kapal ke bot? haha














Banyak hasil seni kat dinding. Cantik - cantik pulak tuh. 













Ni la kot Hotel Casa Del Rio tu. Teringin nya nak bermalam kat hotel ni. Tapi mahal gak ek. heh. 




Casa Del Rio - sumber google

cantiknya nyahhh













Overall memang puas hati. Thumbs up! :)



1 comment:

Hana Soffelia said...

Belum pernah bawak naurah jalan-jalan ke Melaka. haha Ikan bakar kat umbai tu takdelah terliur sgt sbb kat Kuantan, tanjung lumpur bersepah jugak seafood. Cuma kalau g melaka, nak sgt merasa kuih keria hj.limbongan tu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...