BLOGGERIANS

Thursday, July 23, 2015

Sehari sebelum raya


Sempat lagi buat donat ball haha. Tak tahu la kenapa pregnant 2nd ni suka nau buat kuih tapi tak makan pun.. saja suka2 nak buat.. tapi donat ball ni aku makan laa.... sebab suka hee. 



Aku pakai sudu nak bentukkan bulat2 tu sebab adunan nya memang lembik ;)



Sambil mendonut.... Faiq pun sibuk sama nak menolong... biasalah hehe. 




Ni la hasilnya.... aku malas nak buat blend gula. Makan gitu pun sedap dah. Matikla puji diri sendiri haha.




Dah bau yis dah budak nih. Sibuk dengan ketayap dia. Tak mau tanggal haha.




Mempacking barang2 nak balik kampung. Aku beli kau beg ni... dasar cepat terpengaruh betul ler.... baca blog dr halina tu la. Tapi berguna gak beg ni ;)



Tengahari kot kitorang cabut balik kampung. Balik rumah mak aku jap.. dok tinjau2 je... sebab tahun ni turn sebelah suami gitu. Tak kisah pun mana2 asalkan beraya bersama :)


Sebelah husband meriah sikit sebab ramai. Family iols kecik je :)


Mak abah buat ketupat. Memang tiap2 tahun buat. Tiap tahun jugak aku belajar mengayam ketupat... tak jugak jadi. Haha. Dasar tangan tak bedung ke. Lol.



Santan pun kena perah pakai tangan. Kedai santan tak nak terima dah sebab terlalu ramai orang nak hantar santan perah haha



Lemang paling banyak kot tahun ni. Buluh lemang kecik nau. 




Santan banyak giler omg berlemak2 menu raya



Daging baru nak terjerang. 

Walaupun aku ni orang noghori... aku bukan gemar sangat lemang rendang ketupat bagai ni.. haha. Tekak aku kurang suka benda2 yang banyak sangat ingredients nih. Tah hape2 kan.. aku suka menu raya macam laksa ke.. lontong ke.. .sup2 ke.   Behehe. 


Ok lah bai.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...