BLOGGERIANS

Monday, December 14, 2015

autumnz warmer


Aku beli ni pun mengenangkan nak hantar Aqeef ke pengasuh nanti. Masa Faiq dulu tak belikan pun... tak tahu la akak tu panaskan ebm macam mana.. huhu... aku sendiri pun tak ada ilmu masa tu.. hmm.. takpe kita belajar pelan2 naa...

Mula2 aku ingatkan warmer ni besar.. rupanya kecik comel ketot je hehe. Aku beli untuk Home n Car Use... tapi tak pernah try lagi warm kan susu dalam kereta..untuk warmkan susu dalam kereta.. tak boleh dalam keadaan kereta tu bergerak.. kena berhenti la mana2.. eh pe benda aku cakap ni... lalala... aku kena try n error dulu la.. sebab pengasuh anak aku travel setiap khamis -_-' kita kalau boleh memang nak memudahkan kerja pengasuh kan :)

Senang je guna warmer ni.. masa 1st try aku cam hangin gak.. apehal laaa... dekat sejam susu tak panas2 ni adoyai.. aku salah guna ke apa kan...  kalau ikut manual guide betul dah... google.. mujur jumpa ... ramai kata kena putar dulu suhu ke 70°c or 100°c then tunggu lampu merah padam... baru tukar ke 40°c ... suhu yang betul untuk panaskan susu :)

1. Masukkan air kosong dalam 90 -100 ml
2. Putar suhu ke 70°c atau 100°c... bila lampu merah padam... tukar ke 40°c



Dalam 10+- minit dah siap... tak sampai 5 minit kot.. tak tahula betul ke tak cara ni.. tapi ni jela nak bagi cepat huhu...  kalau dok letak kat 40°c tu je dari awal... naik berjanggut gak tunggu ... behehe...


Plug kepala bulat



Maka sediakan la travel adapter ni :)



Kalau tak ada warmer.. boleh guna kaedah nisbah 2:1 kan.... 2 cawan air biasa... 1 cawan air panas... tapi ku tak pernah try lagi huhu.


Buat masa ni Aqeef ok la kasi botol.. walaupun nampak lidah dia menolak2 puting botol tu.. hehe.. 


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...