BLOGGERIANS

Monday, February 22, 2016

kedai bangla

Harap post ini tak disalah tafsir. Saja je nak buat memori untuk tatapan masa tua nanti. Hewhew. 

Semalam balik dari Mydin... husband singgah kedai bangla kat bawah rumah sebab terlupa beli topup. Aku dengan anak - anak duduk ler dalam kereta diam - diam. 

Tapi FAIQ TAK DIAM. Heh.

"Ibuuuu... Faiq nak turun jugak....  nak ikut Baba.... nak beli gula - gula"...

Bla bla bla.... mood = merengek.

Lemas ibu. Cepatla Baba oi. Beli topup pun lama ke? 

Lepas dah 40 kali Faiq ulang ayat yang sama... ibu pun cakap "tak payah la turun... tau tak kedai tu busuk... kotor.... Faiq kan geli"

Faiq terdiam kejap. Memang kedai tu kotor pun. Busyuk lagi bau guni. Harhar.

Ingatkan jawapan itu boleh diterima akal budak 4 tahun... tapi ada je jawapan dia. 

"Yeke busuk? Faiq pergi dengan Cik Ja ... dengan pakcik.. elok je.... tak busuk pun?"

Tak lama pastu baba pun sampai. Beli sugus. Phew. Selamat. 

2 comments:

Yana MIB said...

haha zafirah pn suka tauuu nk ikut papa dia pi kedai..kdg singgah kejap je pun tp sibukkk nk ikut...padahal ada motif tu..dh masuk kedai haaa kemain nak itu ini..stress papa..har har

wahida said...

ada je jawapan si faiq ye...bijak sangat ni...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...