BLOGGERIANS

Thursday, February 4, 2016

semoga istiqamah

Aku perasan sejak2 bertambahnya ahli dalam family kecik ku itu.. Faiq semakin banyak buat perangai. Maksud aku, dia faham tu adik dia... nampak penyayangnya tu... cuma perangai dia kuat nau memberontak. Bila tak dapat apa2.. terus jerit kuat2 sampai bingit telinga aku nih. Lepas tu menyepak2 orang. Aku ni dah la balik kerja penat2... kadang tak ter handle perangai dia... sudahnya aku terjerit2 kat anak tu..  cubit dia. Tepuk mulut dia. Alahai terasa sangat jadi ibu yang loser.. sebab bila aku jerit.. Faiq pun sama memekik.. sudahnya aku penat.. aku stress.. anak pun sama stress. Bukan hari bekerja je... hari cuti pun kadang.. aku terjerit2... bukan salah apa pun... maybe Faiq nak kan perhatian aku je... perhatian ibu baba... hmm... mujurla adiknya tak terkesan langsung dengan perangai abang yang suka menjerit terpekik2 


Petang semalam waktu husband jemput balik kerja.... dia cakap "hari ni abg rasa nak try... tak marah langsung Faiq. Apa dia cakap... kita reverse dengan benda lain"


Ok lah. Ibu pun sama lah. Kadang tu terkesan jugak sebab Faiq cakap " Ibu dengan baba ni garang! Cik Ja je baik!"

Cik Ja = Pengasuh

Sedih hati mak nak. 

Nak tahu malam tadi kami mak pak tak marah langsung Faiq.. layan je kehendak dia... ya Allah mood dia baik sangat! Rasa nak menangis huhu. Terbayang2.. kalau lah Allah tarik balik pinjaman anak ni.. huwaaaa.. :(



Buah hati ibu :)



3 comments:

Aeen said...

agaknye mmg mcm tu kan..bila dia dah dapat adik..dia terasa diri dia kurang kasih sayang n perhatian...tu yang dy memberontak n wat perangai..sama je dgn anak ain yang Raees tu..lebih kurang mcm tu la perangai dia..

.hasina. said...

Kita kalau penat kerja mmg rasa nk marah je kan kalau anak buat peel.

Naurah kalau gitu mmg rasa nk marah tp cepat2 husband coolkan sy. Gitu jgk kalau part husband yg terkena nk
marah kt naurah cepat2 sy pulak bg nasihat. So takde marah2. Haha!

Kalau rasa nk marah tu peluk ank sekuat hati sejuk sikit kita kak 👍

syazai86 said...

rileks sis....baru lagi dapat adik...mmg dia tunjuk peel dia tu...hehehe..lama2 sok ok la...sbb dia rasa semua bg perhatin lebih kat adik...kurg dah syg kat dia...pelan2 lama2 nnt kita pun boleh handle dah...kn byk2 bersabar layan kerenah abg tu....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...