BLOGGERIANS

Tuesday, July 26, 2016

Bertahan

Allah datangkan ujian nih dalam berbagai bagai cara. Ada yang diberikan ujian dalam urusan rezeki, urusan rumah tangga, urusan perjalanan dan lain lain lagi.
Bila Allah uji tu sebenarnya Dia nak kita ingat lebih lagi pada Dia, sebab kadang kala kita nih rasa senang jer dalam segala perkara atau urusan.
Sesekali Allah duga sedikit, jangan mengeluh. Cuba sedaya termampu dan usaha sehabis baik. Kalau dah tertulis itu rezeki kita, inshaaAllah tak ke mana.

C&P ayat di atas.. sekadar menyedapkan hati. Kalau dulu aku menangis mengenangkan dugaan yang bertimpa2. Tapi sekarang rasa dah matang. Setiap kali diduga.. benda yang sama saja. Kering dah air mata. Mampu senyum jelah. Semoga semuanya baik2 aja. Aku bertahan selagi aku mampu.

1 comment:

.hasina. said...

Ada masalah nk share wasap sy hehe...

Sy pun ada jgk masalah.. byk mendiamkan diri tp dlm hati sedih takde sapa yg taw :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...