BLOGGERIANS

Thursday, July 28, 2016

Sudah jatuh ditimpa tangga

Hai. Rentetan dari kereta yang rosak kelmarin tu... dah hantar bengkel... tukar bateri baru... tukar alternator... should be ok lah...  tapi semalam masa husband pick up aku... tiba tiba je bunyi tegedek2 dalam tempat enjin. Cuak jap. Macam bunyi benda putus. Pastu stereng jadi berat. Tak power stereng dah laaa. Ah sudah! Haha. Aku dah pening memikirkan bajet. Yela aku menteri kewangan dalam rumah kecik kami haha. 

Kebetulan bengkel tu sekali jalan je dengan laluan aku pergi kerja. So berhenti la kejap tanya apa apa yang patut. Kisahnya belting kena tukar. Aisehman duit lagi. Pening mak. Haha. Aku pun bukan faham sangat kaitan antara bateri... alternator dengan belting ni. Aku nak tau kos je. Baru bajet bulan ni nak tukar spec. Pfftt! 




So total burn dalam 2 hari je = RM542. Sekian terima kasih. Sob sob. Robek hatiku. 

2 comments:

.hasina. said...

Aduhaii baru masak gaji ye tak? Phm sgt perasaan tu :(

Yana MIB said...

kete i pulak skrg kena tkr gear box and compressor ekon...makan riban jugak la kosnya...so smpi skrg mmg x tkr pape! kahkah mungkin tunggu kete tu bebetul takleh jln baru dipertimbangkan utk tukar...haihh mohon derma wan emdebee tersesat masuk akaun -.-'

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...