BLOGGERIANS

Tuesday, January 10, 2017

Giler buat kuih

Aku tak pasti kenapa dengan aku? Sejak dua menjak ni jadi giler buat kuih pulak hahaha. Padahal bukan nak makan sangat. 

Malam tadi aku buat kuih keria. Dekat pukul 10 lebih dok menguli lagi tepung dengan keledek oren tu sebab keledek putih takde pulak. Eh jadi kau kuih aku! Ahaha cuma gula sira dia cam tak jadi. Malam kang nak try buat lagi hehehe






Ni minggu lepas... aku buat donat pulak. Tapi yang ni guna resepi tak ada telur. Sedap giler haha matikla masuk bakul angkat sendiri haha






Buat banyak- banyak tak bermakan...sudahnya masuk  peti ais, kita frozenkan. Cara nak frozenkan senang je, goreng separa masak... sejukkan kejap pastu simpan dalam fridge kejap. Bila dah keras sikit baru masuk dalam plastik or bekas bertutup. 

4 comments:

Kak Nab said...

alamak gebunye donut. lama dah tak buat..

.hasina. said...

Kak nk resipi pls ;)

CikNaa said...

sedapnye.. keria gula melaka tu rindu nak makan..buatnye alahai M besau sgt..haha

Nabila Syifa said...

rajinnya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...