BLOGGERIANS

Friday, July 14, 2017

rawat kulit dari dalam!

Kita semakin berusia, collagen semakin kurang... makanya kena topup collagen la ye 😅 


1. APA ITU KOLAGEN / COLLAGEN?

Kolagen atau collagen adalah tisu penyambung yang membantu dalam mengekalkan kekuatan dan keanjalan kulit, rambut, kuku, ligamen, otot, tulang, sendi, tendon, mata, gusi dan saluran darah. Lebih kurang 72% daripada kulit adalah kolagen dan 80% tulang adalah kolagen. Kornea mata kita pun sebenarnya adalah kolagen.



2. APA FUNGSI KOLAGEN / COLLAGEN?

Kolagen bertindak melindungi organ kita seperti hati, perut, jantung, paru-paru, saluran dara, sel otak dan organ dalaman lain. Kalau untuk organ luaran, kolagen membantu dalam kecantikan dan kesihatan. Kulit jadi licin dan berseri, tiada jerawat atau jeragat, jadi awet muda, jadi ejen anti penuaan dan paling best, boleh bantu mencegah penyakit.

Best nya!


3. APA ITU SHAKLEE COLLAGEN POWDER (SCP) ?

Mesti la kita nak tahu, ape yang best sangat pasal Shaklee Collagen Powder ni.

Shaklee Collagen Powder ni memang semulajadi dan sumber kolagen yang hebat. Sebab? Sebab Shaklee Collagen Powder mengandungi 4,000mg proprietari Red Snapper Scale (RSS) kolagen iaitu kolagen yang sangat berkualiti tinggi, tulen, lasak dan elastik yang diestrak daripasa sisik ikan Snapper. Ikan Snapper ni kalau orang Malaysia panggil ikan merah.


Lepas tuh, selain kolagen ikan tadi ade beberapa bahan utama lain yang dimasukkan kedalam Shaklee Collagen Powder ni. Ade estrak biji  benih camellia Japonica, ade estrak Pfaffia, estrak kerang kerangan, lactobacillius acidophilus, vitamin C dan vitamin B. Semua bahan-bahan ni digabungkan untuk meningkatkan kadar keberkesanan RSS yg kita dok citer tadi tu.


4. APA BEZANYA SHAKLEE COLLAGEN POWDER DENGAN COLLAGEN LAIN?




Shaklee Collagen Powder ni dibuat daripada kolagen bermolekul sangat ringan lebih kurang 1,00 Dalton aje. Lepas tuh asid amino nye sangat tinggi pulak. Dalam 3000. Kalau jisim molekul biasa, lebih dari 300,000 Dalton pastu asid aminonya 20-50 aje.. Waaaa, beza gila tuh! Sebab tu la Shaklee Collagen Powder ni berkesan!

Bila Shaklee Collagen Powder ni jugak mempunyai jisim molekul yg sangat rendah maka mudahlah diserap badan dan usus kita. Bila senang serap dapatlah bantu tingkatkan sintesis kolagen pada lapisan dermis kulit kita ni dengan berkesan. Ha, faham tak?

Lepas tuh, Shaklee Collagen Powder ni mempunyai sel kepaduan yang sangat tinggi dan mempunyai kapasiti untuk mengekalkan kelembapan kulit kita. 1 gram asid hialuronik boleh menahan air sebanyak 6 liter. Hebat kan?

Ramuan Shaklee Collagen Powder ni tiada pengawet atau bahan tiruan ye. Semua 100% semulajadi. Pewarna pun tkde, gula pun tkde atau bahan terlarang lain semua takde. Sebab tu bau hanyir ikan tu kuat sikit kot. HEHEHE.

Senang pulak tu nak bawak pegi mana-mana pun. 1 sachet tu boleh letak dalam poket seluar, handbag, purse atau letak dalam kereta atau kereta sorong anak.

Dan last sekali, sangat mudah larut. tayah la dok beriya sangat nak kacau-kacau


5. APA KEBAIKAN SHAKLEE COLLAGEN POWDER?

Banyak manfaatnya Shaklee Collagen Powder ni. Ni adalah antaranya:

  • Mengembalikan keanjalan kulit
  • Meningkatan kelembapan kulit
  • Mengelakkan kulit kering
  • Mencerah dan mengurangkan pigmentasi dan jeragat di wajah
  • Menegangkan payudara dan punggung
  • Anti-penuaan
  • Mengurangkan kedutan
  • Mengecilkan lubang pori-pori di wajah
  • Mengurangkan 'eye bag'
  • Meningkatan kecergasan tubuh badan
  • Memberikan kesuburan rambut



Banyaknya!

Tapi ada bukti ianya berkesan.

Ujian klinikal ke atas Shaklee Collagen Powder membuktikan 71% pengguna mempunyai tesktur kulit yang lebih gebu selepas mengggunakannya selama 8 minggu berturut-turut

  • 69% peningkatan terhadap kelembapan kulit
  • 75% peningkatan terhadap kelicinan kulit
  • 90% peningkatan terhadap keserian wajah dan kulit
  • 80% pengurangan kedutan diwajah


See, i told you!

6. SIAPA YANG KENE AMBIL SHAKLEE COLLAGEN POWDER?

Anda mesti ambil kalau dah tergolong dalam golongan ini:

  • Ada kedutan dekat wajah
  • Ade jeragat dan bintik hitam
  • Ade 'eye bag'
  • Ade pori-pori besar
  • Kulit lesu dan mudah kering
  • Kelihatan tua dari umur sebenar (Oh no!!!)
  • Sakit belakang dan sakit sendi
  • Ada pigmentasi dan kulit tona tak sekata
  • Gusi tak sihat
  • Garis halus di leher
  • Payudara kendur dan punggung pun tak perky (heheehe)
  • Kuku senang pecah
  • Ada lingkaran hitam bawah mata
  • Rambut kering lepas tu ada bercabang pulak dihujungnya



Kalau tak ada semua ni, nak amik saja-saja pun boleh. Bagus utk kesihatan secara keseluruhan!



Beza sangat ni! 😊
Image result for testimoni collagen powder shaklee 




Order Collagen Shaklee di sini 👇👇👇👇

 Order COLLAGEN SHAKLEE sekarang!!!





Apa itu ESP Shaklee Esp adalah makanan nutrisi. Ia adalah protein soya yang berkuliti tinggi yang diproses dengan suhu rendah bagi menjaga kualiti protin dalam kacang soya. 1 tin ESP (850g) dihasilkan daripada 30kg kacang soya. ESP boleh dibancuh dengan minuman kegemaran seperti susu, milo atau buah yang dikisar bersama. ESP baik dibancuh dengan air sejuk atau suam demi memelihara protein supaya tidak termusnah pada suhu tinggi. Selain dibancuh esp juga boleh dijadikan masker dengan membancuh 1 sudu ESP + 2 sudu yogurt. kacau dan tepek pada muka. Siapa perlu ambil ESP Shaklee? 1. Ibu mengandung – makanan nutrisi yg terbaik,membantu kehamilan dan perkembangan fetus dengan lebih baik 2. Ibu yang menyusu – mengalakkan dan mengekalkan penghasilan susu. Pengambilan esp yang konsisten sepanjang tempoh penyusuan dapat membantu perkembangan fizikal bayi yang lebih sihatPenghidap kencing manis 3. Kanak-kanak 1 tahun ke atas – sangat sesuai untuk tumbesaran yang sempurna 4. Pelajar/pekerja/individu dewasa/warga emas - penambah tenaga/energy booster 5. Penghidap kencing manis 6. Lelaki dan wanita – untuk mencegah dari penyakit 7. Orang yang alergik atau alahan. 8. Wanita ingin menguruskan badan Kebaikan dan Kelebihan ESP 1. Dilengkapi dengan unsur kalsium untuk elakkan kerapuhan tulang kerana serbuk soya yang tidak bersifat keasidan. 2. Membekalkan tenaga berterusan yang bertahan selama beberapa jam 3. Memberi rasa kenyang bagi individu yang dalam proses mengurangkan berat badan 4. Membantu menjadikan kulit lebih berseri dan menganjalkan kulit/awet muda kerana protein penting untuk kulit. 5. Meransang regenerasi kulit dan otot, mengurangkan kedutan, 6. Memberi ton warna kulit yang sekata 7. Membantu menghilangkan parut jerawat di muka, menjadikan kulit muka halus-mulus, gebu 8. Protein yang lengkap (mengandungi 9 asid amino yang penting untuk fungsi badan) 9. Diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral 10. Rendah lemak, tanpa kolestrol 11. Diproses pada kadar suhu rendah dan menjaga kualiti protin yang tinggi 12. 1tin 850g dihasilkan dari 30kg kcg soya 13. Diproses menggunakan air bukannya alkohol untuk memelihara kandungan isoflavone 14. Protein soya(tumbuhan )lebih mudah dihadam berbanding protein haiwan 15. Membantu mengurangkan risiko kanser, 16. Bertindak sebagai antioksidan, 17. Menguatkan sistem imun tubuh, 18. Mempertingkatkan tahap kolestol baik, 19. Memelihara kesihatan jantung 20. Membaiki pigmentasi – membaiki masalah rambut seperti beruban dan rambut gugur, pigmentasi, kedutan dan kesan tua 21. Membaiki memori – meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual dan rangsangan 22. Pembekal tenaga – membekal tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun, maka ia baik untuk kekal bertenaga, mencegah migrain, insomnia dan tekanan 23. Baik untuk hormon – kacang soya kaya dgn isoflavones. 24. Membantu merendahkan paras kolestrol, 25. Mencegah osteoporosis 26. Membantu pembentukan sel-sel baru. 27. Membantu menyembuhkan gastrik. 28. Memberi kekenyangan, sesuai untuk diet menguruskan badan. 29. Mempercepatkan pemulihan luka selepas pembedahan. 30. Memudarkan parut 31. Membantu pembinaan tubuh kanak-kanak 32. Kecantikan kulit dan rambut Perbezaan ESP dengan soya lain 1. Dihasilkan daripada soya non-GMO (selamat dari risiko toksin) 2. mengandungi 9 asid amino yang penting untuk fungsi badan 3. Diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral 4. 1tin 850g dihasilkan dari 30kg kcg soya 5. Diproses menggunakan air bukannya alkohol untuk memelihara kandungan isoflavone 6. Rendah lemak, tanpa kolestrol 7. Diproses pada kadar suhu rendah dan menjaga kualiti protin yang tinggi Sel badan kita terbetuk dari protein. Seharusnya kita memerlukan protein yang berkualiti bagi pertumbuhan sel baru. Sel yang sihat lebih mudah menyerap zat dan vitamin dan ini secara tidak lansung badan kita sentiasa sihat,cergas dan bertenaga. Sel--Tisu--Organ--Sistem

Cheap Offers: http://bit.ly/gadgets_cheap
Apa itu ESP Shaklee Esp adalah makanan nutrisi. Ia adalah protein soya yang berkuliti tinggi yang diproses dengan suhu rendah bagi menjaga kualiti protin dalam kacang soya. 1 tin ESP (850g) dihasilkan daripada 30kg kacang soya. ESP boleh dibancuh dengan minuman kegemaran seperti susu, milo atau buah yang dikisar bersama. ESP baik dibancuh dengan air sejuk atau suam demi memelihara protein supaya tidak termusnah pada suhu tinggi. Selain dibancuh esp juga boleh dijadikan masker dengan membancuh 1 sudu ESP + 2 sudu yogurt. kacau dan tepek pada muka. Siapa perlu ambil ESP Shaklee? 1. Ibu mengandung – makanan nutrisi yg terbaik,membantu kehamilan dan perkembangan fetus dengan lebih baik 2. Ibu yang menyusu – mengalakkan dan mengekalkan penghasilan susu. Pengambilan esp yang konsisten sepanjang tempoh penyusuan dapat membantu perkembangan fizikal bayi yang lebih sihatPenghidap kencing manis 3. Kanak-kanak 1 tahun ke atas – sangat sesuai untuk tumbesaran yang sempurna 4. Pelajar/pekerja/individu dewasa/warga emas - penambah tenaga/energy booster 5. Penghidap kencing manis 6. Lelaki dan wanita – untuk mencegah dari penyakit 7. Orang yang alergik atau alahan. 8. Wanita ingin menguruskan badan Kebaikan dan Kelebihan ESP 1. Dilengkapi dengan unsur kalsium untuk elakkan kerapuhan tulang kerana serbuk soya yang tidak bersifat keasidan. 2. Membekalkan tenaga berterusan yang bertahan selama beberapa jam 3. Memberi rasa kenyang bagi individu yang dalam proses mengurangkan berat badan 4. Membantu menjadikan kulit lebih berseri dan menganjalkan kulit/awet muda kerana protein penting untuk kulit. 5. Meransang regenerasi kulit dan otot, mengurangkan kedutan, 6. Memberi ton warna kulit yang sekata 7. Membantu menghilangkan parut jerawat di muka, menjadikan kulit muka halus-mulus, gebu 8. Protein yang lengkap (mengandungi 9 asid amino yang penting untuk fungsi badan) 9. Diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral 10. Rendah lemak, tanpa kolestrol 11. Diproses pada kadar suhu rendah dan menjaga kualiti protin yang tinggi 12. 1tin 850g dihasilkan dari 30kg kcg soya 13. Diproses menggunakan air bukannya alkohol untuk memelihara kandungan isoflavone 14. Protein soya(tumbuhan )lebih mudah dihadam berbanding protein haiwan 15. Membantu mengurangkan risiko kanser, 16. Bertindak sebagai antioksidan, 17. Menguatkan sistem imun tubuh, 18. Mempertingkatkan tahap kolestol baik, 19. Memelihara kesihatan jantung 20. Membaiki pigmentasi – membaiki masalah rambut seperti beruban dan rambut gugur, pigmentasi, kedutan dan kesan tua 21. Membaiki memori – meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual dan rangsangan 22. Pembekal tenaga – membekal tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun, maka ia baik untuk kekal bertenaga, mencegah migrain, insomnia dan tekanan 23. Baik untuk hormon – kacang soya kaya dgn isoflavones. 24. Membantu merendahkan paras kolestrol, 25. Mencegah osteoporosis 26. Membantu pembentukan sel-sel baru. 27. Membantu menyembuhkan gastrik. 28. Memberi kekenyangan, sesuai untuk diet menguruskan badan. 29. Mempercepatkan pemulihan luka selepas pembedahan. 30. Memudarkan parut 31. Membantu pembinaan tubuh kanak-kanak 32. Kecantikan kulit dan rambut Perbezaan ESP dengan soya lain 1. Dihasilkan daripada soya non-GMO (selamat dari risiko toksin) 2. mengandungi 9 asid amino yang penting untuk fungsi badan 3. Diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral 4. 1tin 850g dihasilkan dari 30kg kcg soya 5. Diproses menggunakan air bukannya alkohol untuk memelihara kandungan isoflavone 6. Rendah lemak, tanpa kolestrol 7. Diproses pada kadar suhu rendah dan menjaga kualiti protin yang tinggi Sel badan kita terbetuk dari protein. Seharusnya kita memerlukan protein yang berkualiti bagi pertumbuhan sel baru. Sel yang sihat lebih mudah menyerap zat dan vitamin dan ini secara tidak lansung badan kita sentiasa sihat,cergas dan bertenaga. Sel--Tisu--Organ--Sistem

Cheap Offers: http://bit.ly/gadgets_cheap

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...